Clicky

Het afvallen nu eens écht goed aanpakken?

Ik vertel je precies hoe je het moet doen!
IK WIL HET WETEN!

Gewoon een paar kilo eraf

“Ik wil gewoon weer even weer 5 kilo eraf ofzo”.
Niet liegen nu; ik weet dat jij dit wel eens denkt. Ik denk het ook wel eens.
Weer even die paar kilo er af, omdat je weet dat je je dan net wat lekkerder in je vel zit.

Soms heb je gewoon van die periodes dat je wat minder goed op je voeding let. Je bent bezig met verhuizen, volle agenda, het is druk op het werk, je hebt geen tijd, druk druk druk. Veel van huis, noem maar op.

Ik heb die periodes ook. Ik vind ze heerlijk, als ik eerlijk tegen je mag zijn.
Vroeger niet hoor; dan werd ik boos op mezelf. Stond ik in m’n vetrillen te knijpen voor te spiegel. Ging ik lekker Sonja Bakkeren of een KETO dieet doen, Intermitterend Vasten. You name it. En als ik dan klaar was met mezelf 12 weken uithongeren (of een dag) pakte ik vrolijk de draad weer op om alle verloren kilo’s er weer bij te eten.

Inmiddels is dat gelukkig niet meer zo. Ik begrijp nu namelijk heel goed dat ik een compleet verstoorde relatie met eten én met mijn lijf had. Die relatie met eten heb ik inmiddels redelijk hersteld. En ik zeg redelijk, omdat mijn monsters het soms nog wel eens proberen. Maar ik trap er niet meer in.

Enfin.. je weet waar ik heen wil. Ondanks dat die relatie hersteld is, wil ik ook soms wel eens gewoon weer 5 kilo afvallen. Zodat ik weer net wat lekkerder in m’n favoriete broek pas. 

Er is 1 verschil tussen zo’n 10 jaar geleden en nu: nu doe ik het op de gezonde manier.
Zonder mijn stofwisseling in de war te schoppen, mezelf uit te hongeren, grumpy te worden of door overmatig te gaan sporten en gewoon even te ‘stoppen met leven’. 

Want zeg nou eerlijk;

Dat is nou niet bepaald aantrekkelijk, toch?

“Ik eet gewoon even wat minder”

Afvallen kun jij helemaal zelf. Je eet gewoon wat minder, gaat wat meer sporten en dan ben je binnen no time die paar kilo kwijt. Je hebt het al eerder gedaan en dat ging ook prima. Dus nu even streng voor jezelf zijn, niet snoepen, niet drinken, weinig eten en dan komt het ook wel goed; toch? 

Was het maar zo simpel. Ja, je valt af als je minder calorieën binnenkrijgt dan je verbruikt. Maar heb je ook nagedacht over de voedingsstoffen die je daardoor misschien NIET binnenkrijgt? Dat je op deze manier tekorten opbouwt, waardoor je lichaam juist minder goed functioneert en afvallen juist moeilijker wordt? Heb je nagedacht over de juiste verdeling van eiwitten, koolhydraten en vetten? Of was je van plan om gewoon alle vormen van koolhydraten te schrappen de komende weken?

Fine by me.

Maar los van het feit dat we nu alleen nog maar hebben over het eten zelf (en nog niet eens over het effect van beweging en herstel op jouw afvaltraject), wil ik je dus wel even meegeven dat als je het aanpakt zoals ik hierboven heb beschreven er een grote kans is dat je afvalrace eindigt met minder energie, een tekort aan voedingsstoffen voor je lijf en mogelijk zelfs met hetzelfde gewicht als waar je mee begon. Afvallen kan één grote strijd worden als je het niet op de juiste manier aanpakt

Afvallen is niet altijd een kwestie van minder eten,
vaak eet je juist te weinig

Ik was me er niet van bewust dat ik zó weinig at..
Nadat ik op advies van Jojanneke meer ben gaan eten en beter ging ontbijten,
had ik binnen enkele weken al veel meer energie! 

Romée

Wees nou even eerlijk.

Eigenlijk heb je helemaal geen zin om jezelf weer uit te hongeren,
zodat je een beetje zelfverzekerder (maar wel vermoeid) over straat kunt in de zomer.

En je hebt helemaal geen zin in de confrontatie met je lijf als je vervolgens de 5 kilo die je nu even vlot verloren hebt,
weer moet verwelkomen als je een paar maanden verder bent.

Jij bent eigenlijk op zoek naar een manier van afvallen waarbij je nog gewoon kunt eten wat jij wilt.
Zodat je nog een beetje kunt blijven leven.

Maar ook zodat je de resultaten die je behaalt ook behoudt. In plaats van dat ge-jojo.

Jij wil je juist energieker voelen, zelfverzekerder, vrijer en blijer.
Afvallen kan daarbij helpen, maar dan moet je wel zorgen dat je het goed aanpakt
en voor jezelf en je lichaam gaat zorgen, in plaats van het uit te hongeren.

In de leefstijlanalyse kijk ik naar al die factoren
en krijg je een advies waarmee je op een gezonde en blijvende manier kunt afvallen.

Zo geef je jezelf een goede start en vergroot je de win-kans van jouw afvalrace!

JIJ BENT AL EEN TIJDJE BEZIG MET AFVALLEN

 

Maar hebt tot nu toe:

 

➡️ Overdag vooral trek en zin in eten.

➡️ Het idee dat je een konijn bent.
Je leeft op sla, eierkoeken en yoghurt.

➡️ Elke keer een tegenvaller op de weegschaal. Zo hard gewerkt en maar 0,2kg eraf?! 

➡️ Het gevoel dat je heel hard werkt, maar er maar weinig voor terug krijgt.

➡️ Het gevoel continu slap en moe te zijn. Je zou toch juist meer energie moeten krijgen als je afvalt?

Fit Progression Kampen - Jojanneke Last - Leefstijl- en Vitaliteitscoach - Personal Training - Voedingscoaching 04
Fit Progression Kampen - Jojanneke Last - Leefstijl- en Vitaliteitscoach - Personal Training - Voedingsanalyse03

Het is niet dat
je het niet weet..

✅ Je weet dat er mensen zijn die de kilo’s verliezen en ze er ook af houden

✅ Je weet dat diëten of het volgen van hippe rages niet de oplossing is

✅ Je weet dat je eigenlijk een verandering moet aanbrengen in je gedrag- en voedingsgewoontes

✅ Je weet dat je lichaam verschillende soorten voedingsstoffen, vitamines en mineralen nodig heeft

✅ Je weet dat slaap belangrijk voor je is

✅ Je weet dat bewegen en sporten bijdraagt aan het afvallen

✅ Je weet dat je niet je hele leven lang op deze manier wilt eten en sporten

 

Je vraagt je gewoon af HOE EN WAAR JE MOET BEGINNEN..

 

Door de analyse leerde ik inzien hoe en wat ik at. Ik had niet meer in de gaten dat ik teveel at.
Afvallen ging moeizaam en eigenlijk geloofde ik ook niet dat dat kon omdat ik in de overgang zit.
Na het toepassen van de adviezen uit de analyse ben ik inmiddels toch alweer 3 kilo kwijt!

Het contact met Jojanneke is erg plezierig, er zit geen dwang of moeten achter en dit werkt heel fijn.

Mieke

DE ANALYSE IS ALLEEN VOOR JOU ALS;

> Je niet voor snelle kilo’s gaat, maar voor duurzame kilo’s
> Een gezonde relatie met eten en afvallen wilt opbouwen
> Bereid bent om minder streng voor jezelf te worden

IK SNAP JE..

Pietje zegt A, Klaasje zegt B. Er zijn honderden diëten op de markt, zoveel verschillende adviezen en stromen binnen voeding: maar wat past er nou precies bij jou?

I got your back! In de afgelopen jaren heb ik veel onderzoek gedaan naar diverse diëet- en voedingspatronen. Ik heb ze bestudeerd, uitgeprobeerd en toegepast. Cijfers naast elkaar gelegd en me laten scholen. Op basis van jouw verhaal, jouw vraag, voorgeschiedenis, huidige situatie en doelstelling; vertel ik je vanuit mijn kennis en expertise wat in theorie het beste voor je zou werken. Jij hoeft het alleen nog maar te doen.

✅ Het perfecte dieet voor jou, is het voedingspatroon wat je zelf in elkaar zet.

✅ Niet meer van streek door de goed bedoelde adviezen van de buurvrouw.
      Ze is jou niet.

✅ Weg uit de dieet jungle, start met een duurzaam afvalproces.

✅ Met kleine stappen, grotere en duurzame resultaten behalen.

 In plaats van altijd maar:

❌ Diëten. Jezelf de lekkere en leuke dingen ontzeggen 

❌ 5 kilo af te vallen en een maand later weer terug bij af zijn

 

Wil jij toch ook :

💃🏼 Goed voor jouw lichaam zorgen?

💃🏼 Weer lekker in je broeken kunnen en trots zijn op het lichaam dat je hebt?

Het geheim van succes, zit hem in iets veranderen wat je dagelijks doet

Fit Progression Kampen - Jojanneke Last - Leefstijl- en Vitaliteitscoach - Personal Training - Voedingscoaching 03R

De leefstijl analyse geeft je geen standaard advies dat voor iedereen werkt. Het is een persoonlijke analyse met een persoonlijk advies en is dus écht alleen op jou van toepassing.

✅ Bij de juiste toepassing van de adviezen val je een halve kilo per week af, heb je geen honger en voldoende energie.

✅ Met het toepassen van de adviezen, maak je een verandering in je complete voedingspatroon. Blijf je ze toepassen, dan kun je vaarwel zeggen tegen terugkerende kilo’s en eeuwig diëten!

✅ Je ontvangt een advies op basis van jouw eigen, huidige voedingspatroon. Geen standaard schema’s of tips. Maar adviezen die je direct kunt toepassen op je dagelijkse manier van eten. 

✅ Geen ingewikkelde recepten, vage producten of superfoods in je advies. Ik kijk naar jouw voedingspatroon. Die ga je verbeteren, niet compleet overboord gooien. Verandering doe je het best in kleine stappen.

✅ Verboden vruchten doen we niet aan. Ik kijk voornamelijk naar wat jij kunt toevoegen in plaats van wat je niet meer mag. Je mag namelijk alles 😉.

✅ Naast je voeding, kijken we ook naar je herstel, stress en beweegpatronen. Waar kun je een slag in slaan om het afvallen mee te ondersteunen?

✅ Op basis van jouw lichaamssamenstelling en je doel, kijk ik wat voor jou de juiste waardes en verhoudingen zijn in je voedingspatroon. 

✅ Jij hebt na deze analyse concrete adviezen om in te zetten tijdens je afvalproces, zodat je zeker weet dat je jouw lichaam ondersteunt in plaats van afbreekt.


Je krijgt de analyse én adviezen uitgelegd. Want als jij begrijpt waarom dit advies voor jou geldt, is het ook makkelijker om bepaalde keuzes te maken of te laten.
Ik leg je niks op, jij bepaalt zelf wat je wel of niet doet.

Ik ben me bewuster gaan verdiepen in wat ik eet en welke keuzes ik daar in maak.
De achtergrondinformatie en kennis die Jojanneke heeft gedeeld over voeding, bouwstoffen voor je lijf, vitaminen etc,
helpt enorm bij het nadenken over voeding en bij bijvoorbeeld het maken van een boodschappenlijst.
Het gaat niet om heel weinig eten om af te vallen, maar om bewust eten en dat neem ik echt mee.

Ellen

Na de analyse begrijp jij meteen waarom afvallen jou tot nu toe geen succesvol en blijvende resultaten heeft gebracht én weet je wat je moet doen om nu wel succesvol af te vallen!

VOLG JE HET NOG?

Ik vat het nog een keer voor je samen.

MET DE ANALYSE KRIJG JIJ:

  • Een analyse op de 3 bovenste pijlers van het #FIT Ecosysteem:
    voeding, beweging en herstel.
  • Een voedingsanalyse van 7 dagen: jouw voedingsinname wordt vergeleken met de voor jouw aanbevolen hoeveelheden. Wat gaat er goed? Wat kan er beter? En waarom is dat zo belangrijk?
  • Inzicht in je huidige voedingspatroon: wat gaat goed, wat kan er beter?
  • Bewustwording: welke voedingsstoffen mis je of nuttig je nu juist teveel? Waarom is dat belangrijk?
  • Je persoonlijke nutriëntenbehoefte afgestemd op jouw doel: hoeveel calorieën, eiwitten, vetten en koolhydraten heb je nodig?
  • Persoonlijk advies op het gebied van herstel en beweging: zodat jij meteen aan de slag kunt met de aandachtspunten uit jouw analyse!
  • Een persoonlijke handleiding om zelfstandig 5 kilo af te vallen en de kilo’s er af te houden.

Fit Progression Kampen - Jojanneke Last - Leefstijl- en Vitaliteitscoach - Personal Training - Voedingscoaching 16

Twijfel je nog of de analyse iets voor jou is?
Lees nog even de meest gestelde vragen!

Voor wie is de analyse?

De analyse is voor jou als je wilt starten met afvallen, maar het nu anders aan wil pakken. Of als je al een tijdje bezig bent met afvallen, maar geen of weinig resultaat boekt ondanks je harde werken of voor als je wilt beginnen met afvallen maar dit wel op verantwoorde wijze wilt doen. Met de analyse krijg je inzicht in wat er goed gaat en vertel ik je welke factoren er mogelijk voorkomen dat je nu afvalt. Je krijgt persoonlijke tips en adviezen om mee aan de slag te gaan. Kom je er niet helemaal uit of dit bij je past? Neem dan even contact met me op! 

Hoe lang duurt het voor ik de analyse heb?

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een e-mail met instructies en een vragenlijst. Deze vul je in. De komende 7 dagen hou je alles wat je eet en drinkt bij in een voedingsdagboek. Het is belangrijk dat je alles zo eerlijk en volledig mogelijk invult, dan heb je ook het meeste aan je analyse. Ik check een week na je aanmelding bij je in om met je af te stemmen of je voldoende dagen hebt verzameld in je voedingsdagboek. Na het ontvangen van je vragenlijst ga ik voor je aan de slag. Je ontvangt binnen 5 dagen jouw persoonlijke analyse in je mailbox.

Wat kan ik verwachten in de analyse?

In de analyse loop ik op basis van jouw vragenlijst en voedingsdagboek alle factoren van mijn #FIT-Ecosysteem door. Dat wil zeggen dat ik op alle vlakken van vitaliteit ga kijken of en welke factoren jouw afvalproces mogelijk verstoren. We staan stil bij de cijfers; hoe gezond ben jij nu echt? Je voedingsdagboek wordt volledig geanalyseerd en op basis van jouw doelstelling ontvang je adviezen en cijfers voor je afvaltraject: hoeveel moet je eten en van welke producten? Ook evalueer ik je training en beweging. Je ontvangt alles in PDF in je mailbox en we bespreken de analyse in een 1:1 call van 30 minuten.

Ik heb mijn analyse; en nu?

Neem rustig de tijd om je analyse door te nemen om tot je door te laten dringen. Schrijf eventuele vragen die in je opkomen op, want nadat je jouw voedingsanalyse ontvangen hebt, mag je een KICKSTART-sessie inplannen. Tijdens deze online sessie, die plaatsvindt via ZOOM, spreken we je analyse door en kun je vragen stellen. Nu ben je écht klaar om te starten!

Krijg ik persoonlijke begeleiding?

Tijdens je inschrijvingsproces wordt je toegelaten in de Fit Progression Community. In geval van nood kun je daar vragen stellen over het invullen van de vragenlijst of je voedingsdagboek. Na de analyse plan je een persoonlijke 1:1 call in, waarin we de analyse en je actieplan doorspreken. Daarna ga je zelf aan de slag. Heb je toch behoefte aan meer begeleiding? Dat kan natuurlijk. Kijk dan eens naar de #FIT Academy, de Playground of plan een call in om de mogelijkheden voor 1:1 begeleiding te bespreken!